torstai 3. huhtikuuta 2014

Minä ohjaajana

Minä oppijana
Itse olen ollut yleensä hyvin tunnollinen opiskelija ja tehnyt sovitut asiat. Minulle paras opiskelutyyli on sellainen että, koulussa käydään ensin yhdessä teoriat läpi ja sen jälkeen tehdään ryhmätöitä tai itsenäisiä tehtäviä. Minulle tärkeää on myös se, että opettajalta voi aina kysyä apua, joten vaikka tulisi tekemiseen stoppi, pääsee heti eteenpäin kun kysyy neuvoa. Ala-asteella sain paljon palautetta opiskelustani ja pidin mukavana kun sai kuulla palautetta omasta toiminnastaan, sitten pyrin aina parantamaan sekä opiskeluani että käyttäytymistäni. Ja juurikin palaute tuosta kohteliaisuudesta ja käyttäytymissäännöistä ovat jääneet hyvin vahvasti mieleeni, sekä se että kova työ palkitaan aina! Jotkut opettajat, esim. yläasteella tuntuivat hyvin epäreiluilta sekä piittaamattomilta, joka hieman söi omaa kunnioitustani opettajien laajaa kuntaa kohtaan, se kunnioitus kylläkin on palannut vahvempana kuin koskaan meidän urhoollisesti vastuullisen tehtävän ottaneen ryhmänohjaajan sekä muidenkin sanansa pitävien opettajien ansiosta. Ja sanani aion itsekin pitää, sillä se on mielestäni kunnioittavaa toista ihmistä kohtaan sekä molemmin puolinen arvostus nousee. Haluan siirtää opiskelijalle omat kokemukseni siitä, miten hyvältä kohteliaisuus tuntuu ja työpaikoilla yksinkertaiset jutut, kuten jonkun työn tekeminen jos toinen ei ehdi, on hienoa ja parantaa myös työilmapiiriä

Ei kommentteja: